GoogleKeepEn af Googles nyere apps er Keep, der holder styr på alle dine huskelister. Mange bruger sikkert Sticky Notes eller andre post-it-programmer, men Google Keep har mange fordele. Her er mine bud:

  • Nem at dele: Noterne kan deles med andre google-brugere. Det bruger jeg fx privat, hvor den aktuelle indkøbsliste deles med min bedre halvdel.
  • Mulighed for afkrydsning: Hvis du har en række opgaver kan de krydses af, når de er udført. Opgaverne slettes ikke automatisk, men ryger ned i bunden af noten. Det er praktisk med opgaver, der gentages – så kan du bare klikke dem af igen (det bruger jeg fx til indkøbslisten, hvor vi løber tør for tingene ofte).
    indkobsliste
  • Farvekoder: Du kan give noterne forskellige farver for at bevare overblikket
  • Påmindelser: Du kan knytte en påmindelse til en note – enten for en enkelt gang eller som en gentagen påmindelse (fx hver uge).

 

I øvrigt: Husk dine mails

Ofte får man en mail, som man skal følge op på, men ikke lige har tid til. Bruger du gmail kan du bruge funktionen Huskeliste, hvor du kan tilføje en mail til huskelisten. Åbn mailen, klik på Mere og derefter på Tilføj til Huskeliste:

huskeliste

Huskelisten lægger sig i nederste højre hjørne. Den kan minimeres, hvis den fylder for meget. Tryk på _ i den sorte menu.

huskeliste1

 

Bliver den væk kan den findes i menuen øverst til venstre under Opgaver.

Opgaver

 

Hvad synes du om indlægget?