Jeg er ikke med i år, for jeg har ikke fundet tid til at lave et nyt program og jeg har kun klasser, der har været programmet igennem. Men hvis du har lyst, så må du meget gerne prøve mit program.

Lektie:

Jeg gav eleverne denne video (15 minutter) for som lektie

program for modulet

Vores moduler er på 95 minutter

Intro

Vi så i fællesskab denne intro-video

Opvarmning

Derefter var der opvarmning med Silent teacher

Opgave 1

Introduktion til kodning

Opgave 2:

Her er der frit valg mellem følgende opgaver

  • Processing – tegn med kode – med Dan Shiffman som en meget engageret underviser undervejs
  • Flappy bird – ligner opgave 1 (der er tilsyneladende en fejl i bane 8 – hvis du oplever fejlen, så spring videre til bane 9
  • Art – lav kunst med kode
  • AppLab – lav en app
  • Algebra – kodning med matematik
  • Python – kode med kodesproget Python

Opgave 3 (for de allermest hurtige): Kodning i GeoGebra

Lav et GeoGebra-dokument, hvor du indtaster to punkter, og så indtegnes punkterne, grafen for den rette linje gennem de to punkter tegnes,  beregnes og beregnes (og beregningerne vises).Se her hvordan dokumentet ser ud og tips til de funktioner, du skal bruge.

Tips

  • Du skal bruge
    • Indtastningsfelter til at skrive det, der er kendt (du kan også bruge skydere).
    • Tekstfelter til at formidle resultaterne
  • Du kan eventuelt bruge tegneblok 2 til beregninger så de ikke bliver skjult af punkter og graf.

 

Hvad synes du om indlægget?