Hybrid undervisning er en ny virkelighed for os, og vi skal vænne os til, at en del af vores elever skal kunne følge med hjemmefra mens de venter på test(svar). En del af min arbejdstid er jeg frikøbt til at være IT-pædagogisk konsulent for IT Center Fyn, som står for IT-driften på cirka 40 gymnasier, HF og VUC’er. Derfor har i den seneste tid brugt tid på at teste løsninger til hybrid undervisning, og jeg har blandt andet leget hjemsendt elev og fulgt en kollegas biologi-undervisning.

Her blev jeg opmærksom på et par ting, at man skal huske at tage opgaven med at inkludere de(n) hjemsendte elev(er) på sig som lærer. Det vil sige, at man skal sørge for at placere elever, der følger med hjemmefra, i grupper og udpege en fra gruppen, som ringer eleven op eller starter et møde på den platform, I bruger. Det er ikke en stor opgave, men den er vigtig.

Mine erfaringer er blevet samlet i denne beskrivelse af et relativt simpelt og billigt setup, som jeg viser i denne video:

Og jeg hører meget gerne fra dig, hvis du har gode input til hybrid undervisning!

Hvad synes du om indlægget?