Efter vi i sidste time “differentierede omvendt” fik jeg i (naturligvis) fortalt eleverne, at det hedder “at integrere” og jeg fik fortalt dem om stamfunktion osv.
Men for lige at tydeliggøre forskellen og (prøve at) gøre dem bevidst om forskellen lavede jeg 24 små kort med funktionsudtryk, og fordelte dem ved borde i fællesområdet. Eleverne blev udstyret med dette ark, og så skulle de (parvis eller alene) gå hen til et kort og skrive udtrykket i den midterste kolonne.
Herefter skulle de så hhv. differentiere og integrere udtrykket. Det skulle de gøre i alt 12 gange (for de hurtigste – de langsomste nåede ca. det halve).
Per Fack
-De to første links er ens. Er det meningen?
sidsel
-Nej, det er en fejl – som nu er rettet. Tak for tippet!
Sidsel
Lucia
-Hej Sidsel
Jeg synes det er en god ide. Jeg bliver dog bedt om at logge på OneDrive for at se dokumenterne. Er det meningen?
sidsel
-Hej Lucia
Linket er fra dengang OneDrive hed SkyDrive, og i det hele taget har jeg problemer med deling af OneDrive-filer. Så nu har jeg lagt dem på Google Drive og opdateret links.
De bedste hilsner
Sidsel