Jeg har tidligere skrevet om Nerdle, og efter en længere pause fik jeg igen prøvet det af med kollegas klasse. Nerdle kan bedst beskrives som Master Mind med et regnestykke, og herunder kan du se et eksempel på gætteprocessen når man løser dagens nerdle på nerdlegame.com:

Vi havde ikke så meget tid, og da jeg tidligere havde erfaret, at eleverne bruger (for) lang tid på at finde på opgaverne, så fandt jeg i stedet denne oversigt over resultaterne af dagens nerdle. Eleverne arbejdede i 3 personers grupper ved whiteboard-tavler med at gætte en Nerdle. Jeg havde nummereret listen med opgaver, og skrev ved hver gruppes tavle hvilket nummer, de var i gang med.

Det var stadig hæsblæsende at nå at rette alle gruppernes forsøg, så næste gang vil jeg klippe opgaverne ud, og så må en i gruppen være gamemaster, og så kan de bytte når en Nerdle er gættet.

Du kan bruge mit printvenlige dokument med resultater, som du enten kan bruge som dit oversigtsark eller klippe ud og give til en elev i hver gruppe, der så er gamemaster.

Hvad synes du om indlægget?