Skoleåret lakker mod enden og dermed er det tid til at få styr på undervisningsbeskrivelsen. Jeg er ikke så god til at få den skrevet løbende, men jeg fandt ud af, at det slet ikke gør noget når man som jeg 1) bruger OneNote til tavlenoter og 2) laver “ordbøger” til (næsten) hvert emne.

on1Tavlenoter i OneNote

Jeg skriver tavlenoter i OneNote, og der er (mindst) en side pr. modul). Hver sides navn starter med datoen (i formatet ååmmdd ) og dermed giver sideoversigten mig en oversigt over forløbets længde, startdato, slutdato og antal moduler. Samtidig har jeg her en oversigt over, hvad vi lavede i forløbet (fx projekter), som jeg hurtigt kan skrive i undervisningsbeskrivelsen.

Ordbøger

Jeg har tidligere skrevet om, hvordan jeg i starten af hvert forløb udstyrer mine elever med en “ordbog” hvor jeg skriver alle de begreber, formler og færdigheder de skal kunne når forløbet er slut. Jeg har skrevet overskrifter og eleverne skal selv udfylde ordbogen undervejs.

ob1

Og da jeg skulle skrive undervisningsbeskrivelser denne gang gik det op for mig, at mine beskrivelser i ordbogen (kolonnen til venstre) passer perfekt til at blive kopieret ind i undervisningsbeskrivelsen. Sammen med den information, jeg skrev fra OneNote, så har jeg en fin undervisningsbeskrivelse – synes jeg.

(og et par dage senere fik jeg endnu en ide til et mærke – læs om det her)

Hvad synes du om indlægget?